Підписатися на RSS

Новини

Ми за здоровий спосіб життя

        17 листопада 2017 року у початкових класах Ясногородської школи відбулася виховна година «Ми за здоровий спосіб життя. Шкідливі та корисні звички». Разом з учнями 1-3 класів класоводи Дарієнко Л.О. та Свінтак С.В. визначили за яких умов можуть здійснитися їхні мрії і бажання. І діти дійшли такого висновку, що саме головне – це здоров’я. Учні розглянули і пояснили вислів»Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я - ніщо»...

Хімію треба вивчати, щоб фізичні від хімічних явищ розпізнавати

   16 листопада 2017 року в Ясногородській ЗОШ відбувся відкритий урок з хімії «Фізичні та хімічні явища…» у 7 класі.            Вчитель хімії Готшалюк Наталія Валентинівна в цікавій формі підвела дітей до теми уроку. Учні активно відповідали на запитання, доповнювали один одного, самостійно зробили висновок про фізичні та хімічні явища. Під керівництвом...

Вчимося бути толерантними

16 листопада 2017 року в Ясногородській школі було проведено урок-тренінг "Вчимося бути толерантними" під керівництвом психолога Погорєлової Альони Сергіївни серед учнів 7-9 класів.      Під час проведення тренінгу учні розвивали навички спілкування, взаємодії на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості.          Дізналися багато цікавої інформації з приводу того, як бути толерантною людиною, як без проблем спілкуватися з однолітками...

Поле чудес

     15 листопада в Ясногородській школі зранку вирував святковий настрій, адже учні знали, що потраплять на розважально-пізнавальну гру «Хімічне поле чудес».    Вчитель хімії Готшалюк Наталія Валентинівна ознайомила всі присутніх із правилами гри. Під час гри учні 7-9 класів показали свої творчі здібності, любов хімії. Діти дізналися багато цікавої інформації з курсу хімії...

Любімо і шануймо свою рідну мову

     9 листопада 2017 року в Ясногородській школі було проведено свято до Дня української писемності.    На святі учні натхненно читали вірші про мову. Більше дізналися про започаткування Дня писемності, про красу та милозвучність рідної мови. Під звуки пісні «Реве та стогне Дніпр широкий» учні зачитували дати в скорботному календарі української мови.    О 12 годині дня учасники свята і всі бажаючі писали радіодиктант...

Природа всюди розкошує, Немов зібралася на бал. То леді Осінь всім готує Чудовий пишний карнавал

     26 жовтня ми побували на найчудовішому, найчарівнішому конкурсі красий чарівності «Осіння парочка»!    У конкурсі брали участь найталановитіші, найчарівніші... І, звичайно ж, найкрасивіші дівчата нашої школи, і елегантні джентельмени!    І дійсно, яка маленька дівчинка не мріє стати принцесою? А хлопчина принцом. Напевно,так само мріють стати принцесами і принцами і наші конкурсанти, які вже стали майже дорослими!    Кожна пара пройшладекілька нелегкихвипробувань...

Ми за МИР НА всій ЗЕМЛІ

          ...

«О Спорт, ти – Сила! О Спорт, ти –виклик! О Спорт, ти –Мир!»

Оригінальним підсумком спортивних дій у школі став спортивний Майстер-клас, де учні школи мали змогу дізнатися і побачити спортивну майстерність вчителів Донія Сергія Васильовича, Дарієнко Людмили Олексіївни. та учнів школи Дарієнко А., Готшалюк Ю., Козоріза Р.,Ситника С., Дарієнко М., Лісковець С., Свінтака В. з різних видів занять зі спортивним інвентарем (м’яч, скакалка, теніс, армреслінг, штанга та інше)...

«Олімпійський путівник»

14 вересня в Ясногородській школі, у рамках спортивного тижня, відбулась подорож в країну спорту під назвою «Олімпійський путівник», де діти дізналися про такі спортивні ігри як корфбол, петанк, регбі,степ – аеробіку, нетбол та інші. Учні мали змогу переглянути елементи гри через Інтернет. Інформація була цікавою і корисною.                     ...

Citius! Altius! Fortius! Швидше! Вище! Сильніше!

13 вересня в школі відбулися змагання з легкої атлетики, які пройшли із великим захопленням. Учні школи змагались на подолання дистанцій: 60, 100, 1000, 1500 метрів Переможці: Кошель Павло (100м), Крисько Денис (60м), Кошель Павло (1000м), Стрибки в довжину: Козоріз Роман, Логачова Тетяна. Біг: Логачова Тетяна, Дарієнко Ангеліна. Citius! Altius! Fortius! Швидше! Вище! Сильніше!...

Що таке ПТСР

Війна в Україні докорінно порушила відчуття безпеки і призвела до стресу, психологічні наслідки якого можуть бути небезпечними для здорового майбутнього і дорослих, і дітей. Пережитий травмуючий досвід може стати причиною розвитку посттравматичного стресового розладу (ПТСР).

ПТСР – це крайня реакція на сильний стресор, що загрожує життю людини. Частота ПТСР саме у момент надзвичайної ситуації низька. Зазвичай ПТСР починає проявлятися приблизно через шість місяців після травмуючої події. Проте, якщо стресор має потужну тривалу у часі дію (наприклад, перебування в окупації, постійні ситуації обстрілів та повітряних тривог тощо), вірогідність швидкого розвитку ПТСР підвищується.

У кого найчастіше проявляється ПТСР

Чому одні люди, потрапивши в ситуацію, пов’язану з наднегативним впливом потужного стресу, з часом починають страждати від ПТСР, тоді як інші – ні? Виділяють три групи факторів, поєднання яких призводить до виникнення ПТСР:

  • інтенсивність травмуючої події, її тривалість, несподіваність та неконтрольованість;
  • сила захисних механізмів особистості та наявність соціальної підтримки;
  • особисті фактори ризику: вік на момент травмуючих подій, наявність травмуючих подій та психічних розладів в попередні періоди життя людини.

Найбільш уразливими є люди у віці до 22 або старше 30 років. Щодо гендерних особливостей науковці зазначають, що у 8% чоловіків та 20% жінок розвивається ПТСР після травмуючих подій. Діти та підлітки так само перебувають у зоні ризику щодо розвитку ПТСР.

Водночас, кожна людина, яку зачепили військові дії, має свої переживання та реакції, що є абсолютно нормальними у відповідь на ненормальну ситуацію.

Важливо пам’ятати: психіка як дорослих, так і особливо дітей та підлітків, має величезні резерви для відновлення і саморегуляції. Завдяки підтримці рідних та, за потреби, психологічної підтримки фахівців, людина може повернутися до норми після травмуючого досвіду. Детальнішу інформацію про це ви знайдете нижче.

Image

Прояви ПТСР

Для того, щоб передчасно не лякати себе різними негативними наслідками пережитих травмуючих подій, необхідно зрозуміти, що визначає наявність у людини ПТСР. Важливо відзначити, що прояви ПТСР можуть зберігатись протягом тривалого часу.

До основних ознак, що визначають наявність ПТСР у дорослих відносять:

  • напливи нав’язливих спогадів про небезпечні для життя ситуації, учасником яких була людина;
  • травмуючі сновидіння з кошмарними сценами пережитих подій, порушення сну;
  • прагнення уникати емоційних навантажень;
  • невпевненість через страх, і як наслідок – відкладання прийняття рішень, неконтактність з оточуючими;
  • надмірна втома, дратівливість, депресивні стани, головні болі, нездатність концентрувати увагу на чомусь тощо.
  • як наслідок всього вищезазначеного – схильність до антисоціальної поведінки (алкоголізація, наркотизація, надмірний цинізм).

Прояви ПТСР у дітей

  • постійні згадування про пережиті події (нав'язливі спогади, про які дитина може не зізнаватися дорослим), водночас уникнення всього, що нагадує їй про пережите;
  • емоційне напруження, вияви агресії або ж навпаки – апатичність, депресивність, емоційна відстороненість;
  • порушення сну, страшні сновидіння, через які дитина прокидається вночі, діти дошкільного та молодшого шкільного віку можуть плакати вночі;
  • підвищення рівня тривожності, очікування повторення подій;
  • порушення пам'яті, уваги, здатності вчитися;
  • постійне відігравання пережитого у грі (для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку);
  • саморуйнівна поведінка (зокрема у підлітків: нанесення самоушкоджень, алкоголізація, наркотизація).

Фази ПТСР

Як і будь-який процес, ПТСР має відповідні фази проходження, і далеко не завжди він утворює незворотні порушення особистості, треба розуміти, що для того, щоб людина «позбулась» ПТСР, необхідно звернутися за допомогою до спеціалістів та не уникати цієї проблеми.

Які ж фази проходить ПТСР:

  1. Відчай – гостра тривога без ясного усвідомлення важливості того, що сталося.
  2. Заперечення – безсоння, амнезія, заціпеніння, соматичні симптоми.
  3. Нав’язливість – вибухові реакції, перепади настрою, хронічний стан гіперзбудливості із порушеннями сну.
  4. Опрацювання – розуміння причин травми та горя.
  5. Завершення – нові плани на майбутнє.
Image

Що послаблює ризики виникнення ПТСР та сприяє зціленню

Для того, щоб знизити ризики появи ПТСР та сприяти зціленню, якщо ознаки розладу вже є, необхідно:

Для батьків:

  • психологічно стабілізуватися самим, завдяки нижче описаним крокам. Лише емоційно стабілізувавшись, ми можемо підтримати наших дітей. Водночас важливо пам’ятати, що батьки мають право на емоції. Дітям важливо пояснити, чому ви так реагуєте, але водночас наголосити, що з часом стане легше та ваша родина з цим точно впорається;
  • налагодити режим дня та повернути, за можливості, частину звичних справ;
  • заручитися підтримкою близьких – налагодити спілкування зі значущими людьми, якщо це надає вам підтримку та налаштовує на позитив;
  • включатися у фізичну активність (робити фізичні вправи або щонайменше – гуляти на свіжому повітрі);
  • обмежити перегляд новин та сортувати інформацію, яку ви отримуєте: обирати лише достовірні канали, які не транслюють кровопролиття та іншого вкрай негативного та негативно емоційно забарвленого контенту;
  • залучатися до допомоги іншим, адже волонтерування дає величезний ресурс;
  • звернутися за допомогою до психолога/психотерапевта, який допоможе опанувати техніки емоційної стабілізації себе і близьких та попередити або зупинити розвиток ПТСР.

Для дітей:

  • забезпечити (відновити) почуття безпеки;
  • залучати дитину до фізичної активності (фізкультура, танці, регулярні прогулянки на свіжому повітрі тощо);
  • відновити режим дня, наскільки це можливо (навчання в школі, якщо це доступно; виконання певних завдань; рухова активність; вчасний сон тощо), це надає дітям почуття захищеності, ресурс та надію на повернення до звичайного, мирного життя;
  • надавати дитині почуття єдності та підтримки (у першу чергу – з боку батьків або осіб, які їх замінюють): дитина має знати, що близькі люди поруч і вони її люблять; важливими тут будуть також безпечний тілесний контакт – обійми з близькими дорослими, тримання за руку тощо;
  • вислуховувати дитину, коли вона хоче поговорити, отримати відповіді на свої запитання;
  • дозволити дитині висловлювати свої емоції та почуття (не можна говорити “не згадуй цього” або “забудь про це” – навпаки, важливо надати можливість максимально висловитися та виявити емоції);
  • пояснювати дитині те, що сталося: правдива інформація, доступними для віку словами, розуміння ситуації в цілому та причин того, що відбулося, є важливою і працює за для зцілення;
  • залучати дитину до соціальної активності: спілкування з однолітками, волонтерської діяльності в громаді, доступної віку тощо;
  • скеровувати агресію дитини та формувати здорові поведінкові рамки: попри те, що дитині може бути важко справлятися з емоціями, вона повинна розуміти, що кривдити інших, слабших або тварин – недопустимо;
  • надати доступ дитині до професійної психологічної/психотерапевтичної допомоги: фахівці підкажуть дитині та батькам, як справлятися з емоціями, як навчитися релаксації, як контролювати негативні спогади тощо, що допоможе попередити або зупинити розвиток ПТСР.

Отож, важливо не нехтувати психічним здоров’ям та, у разі виявлення ознак, що можуть свідчити про посттравматичний стресовий розлад у вас самих, ваших дітей або близьких, негайно звертатися за допомогою до спеціалістів – психологів та психотерапевтів, щоб не допустити тяжких наслідків перенесених подій.

Пов'язані теми

Психі

Дата останньої зміни 05 Травня 2023

Цей сайт безкоштовний!